17 Ağustos 2010 Salı

sikmişim anasını

eski fotoğraflara bakıp düşünüyorum. "kalabalıkmışız eskiden" diyorum kendi kendime. şöyle biraz dikkatli bakınca gözlerimizde ki parlaklığı görüyorum. "umutlarımız , hayallerimiz de varmış mk" diye de ekliyorum kendi kendime. epey bir zaman geçmiş olmalı bu fotoğraflar çekileli diye düşünüyorum. ayna da yüzüme baktığımda ; ne bir pırıltı görüyorum ne de gözlerimde bir umut belirtisi.

"bir insanı yıldırmak ya da bezdirmek için kaç yıl gerekir" diye düşünüyorum , ama bulamıyorum. kafam çok güzel , düşüncelerimi toparlayamıyorum. tam sonuca varırken konuyu unutuyorum. tıpkı şimdi olduğu gibi. gerçi sikmişim konuyu ; hayatlarımız da kaç tane konulu şey yaptık ki ? ya da konuyu düşünüp uygulamaya geçirmeye çalıştığımız şeylerin kaç tanesi bize geçirdi ? şu an bunu saymak , daha doğrusu saymaya çalışmak dünyanın en gereksiz şeylerinden birisi. ondan kelli hiç girmeyelim hususa.

bugün parkta bir arkadaşımla oturmuş tekli cigaralarımızı içerken , park'a iyi giyimli bir çift geldi. giyimleri , yürüyüşleri o kadar güzel ve hoştu ki onlara bakmaktan kendimi alı koyamadım. ben onlara bakarken arkadaşım dedi ki
- " olm şunlara bak mk " bir an ona baktım ve onunda tıpkı benim gibi o çifte gıpta ederek baktığını farkettim
- "sende mi onlara kilitlendin lan ?" diye sordum gülerek
- "evet olm. onlar gibi olmak istemez misin mk?" diye sordu
- "şu an onlar gibi olmak için veremeyeceğim hiçbir şey yok" dedim
- " aynen olm , aynen " dedi arkadaşım samimiyetle ve devam etti
- "düşünsene olm ; işten çıkmışsın , sevgilinle buluşmuşsun. parka geliyorsun , biraz yürüyüp sessiz bir banka oturacaksın , biraz konuşup cigarayı yakacaksın filan..." diye devam edecekken ben araya girdim ve
- "o cigara dönecek gene ama ortada dimi moruk" diye alaylı bir biçimde sordum.
- "kesinlikle olm , cigarasız hiç olur mu mk ?" dedi. güzel olan kafalarımızın da etkisiyle deli gibi gülmeye başladık.

şimdi bana diyorlar ki ; "boşuna gittin" , "bunlar geçici hevesler" , "bak 2-3 sene sonra başka şeylerin kaygısını gütmeye başlayacaksın" falan filan... sikmişim anasını , geçmişe bakıyorum ve boşa geçmiş bir hayat görüyorum. ve bunu sadece kendimde değil , çevremde ki insanlarda da görüyorum. kaç tanemiz hayallerinin peşinden koşturabildi ki ? kaçımızın götü yedi ? nerelere gittik ? kimlerle tanıştık ? neler yaptık ? kimlerle seviştik ? kaç kere kendimizi kaybedecek kadar sarhoş olabildik ? kaç kere arkadaşlarımızla tren yolculuğu yapıp kafalarımız güzel bir şekilde camdan sarkıp kahkaha atabildik ? ne yaşadık ki , neyin kaygısını güdelim mk ? yarrak gibi hayatlarımızı kurtarmaya çalıştıkça daha da boka batırıyoruz. bunu da neden yapıyoruz ; bilmiyoruz. biraz önce de dediğim gibi ; sikmişim anasını...

rıfkı ; başla olm ordan ikinci cigaraları kıvırmaya.

not : konuyu bir yere bağlayabildim mi bilmiyorum. kafam çok güzel ve şu an muhtemelen marsın yüzeyinde boş kaleye şut çekiyorum. ondan kelli idare edin ; hadi eyvallah.

2 yorum:

collons_de_deu dedi ki...

Eyvallah hacı..

Sadece
Bu kadar..

zey0zey dedi ki...

belki o çiftte size imrenmişdir şimdi bu karıyla/adamla olacağıma arkadaşlarla gelir dırdır /trip çekmeden sigaramı tüttürürdüm böyle of miss diye =)